, , , , ,

Kitap YORUMU:Resident Evil | Şeytanın Dönüşü (Serpil KIR)

Kitapla_Mola Bookstagram Turu
 "Resident Evil | Şeytanın Dönüşü" THE FINAL CHAPTER 


Yıllar yıllar önce serinin ilk filmini izlerken çok sevmiştim. Hatta öyle sevmiştim ki o senenin yazı bu filmi ile bitti diyebilirim. Daha sonra da bu ritüele eşim ile devam ettim. Epeydir izlemediğim için kitabı okumak çok ama çok iyi geldi. Geçmişe dönmüş gibi hissettim ve karakterleri okurken Milla Jovovich de sanki  benimle birlikteydi 😉 
&&&&&
Yorumuma geçmeden önce son aylarda İndigo Yayınlarının ataklarını da takdir etmek istiyorum. Hepsi bir yana, daha hazırlık aşamasında duyurusunu yaptıklarından itibaren okumak için büyük istek duydum. 

__Ve nihai SON__


Bundan yıllar önce, bilim adamı olan iki yakın arkadaş, Dr. Alexander Isaacs ve James Marcus Umbralla Şirketini kurar. Bu şirketin adını "UMBRALLA" koymalarının bir sebebi var.
"Çünkü anlamı şemsiye demek,  şemsiye korumanın sembolüdür. Onu taşıyan insanı korur ve yardıma ihtiyaç duyan herkesi bir araya toplamanın sembolüdür. "
Başlarda bu şirket adının hakkını vererek oldukça güzel buluşlar yapar. Marcus'un kızı Progeria hastalığı ile mücadele eder ve durumu ağırdır (hızla yaşlandıran bir hastalık, Werner Sendromu). Marcus'un hedefi kızını ve bu hastalığa yakalanan tüm çocukları kurtaracak yeni tedavi yöntemleri  bulmaktan ibaret olmaya başlar. 
Büyük mucize gerçekleşir ve Isaacs ve Marcus Progenitor hücreyi bulur. T-virus dedikleri bu hücre, deforme olmuş hücreleri canlandırıp daha güçlü bir hale getirir. Marcus'un kızının da hayatı kurtulur, lakin bu hücrenin öngürelemeyen yan etkileri de vardır, hemde çok korkunç yan etkiler...
İşte bu yan etkiler Isaacs için yepyeni bir dünyanın kurulması anlamına gelmeye başlar. Ama bu yeni dünya için önce varolan yaşayanların birer zombiye dönüşüp kendi ırklarını öldürmesinden geçmektedir. Marcus devlete bu ilacı satmaya şiddetle karşı çıkar. Ama kahrolası Isaacs yoluna taş koyan herkesi ortadan kaldırır ve buna James Marcus da dahildir. Marcus'dan şimdi geriye bir tek Alice kaldı, o da yıllarca sürecek bir savaşın esas kahramanı olacaktır. 
Isaacs, zombilerle dolu yeni dünyanın son fitilini ateşlemeye hazır, yoluna çıkmaya devam eden herkesi de ortadan kaldırmaya kararlıdır. Ama ezeli baş düşmanı Alice yeniden işlerine çomak sokar. 


Alice, yıllardır verdiği mücadelenin sonuna gelmiş gibi hissetsede son nefesine kadar bu kıyımları durdurmakta kararlıdır. Umbralla'nın beyni, Kızıl Kraliçe ne yapması gerektiğini Alice'e anlattığında açıkçası bende pek güvenmedim, sonuçta Umbralla'nın beyninden bahsediyoruz. Ama Alice'in de dediği gibi "denenecek başka ne kaldı"...

Umbralla, havayla yayılan bir antivirüs geliştirmiş, eğer bu virüs yayılırsa T-virüsünü ve ona temas eden herşeyi yok edecek ve birkaç dakika içerisinde tüm virüsü dünyadan yok temizleyecektir. Şimdi Alice herşeyin başladığı, Umbralla'nın, T-virüsün ve onun tedavisinin geliştirildiği Hive'a, Raccoon City'e geri dönmek zorundadır. Önünde sadece kırk sekiz saati olan Alice, önüne çıkan tüm engelleri zorluda olsa aşmak zorundadır.

__zombi,yaratıklar,ahtapot kollular ve yılan dillilerden bahsediyorum ve okurken içimin ürpermesine mani olamadım. 

Tabikisiiiiiii en büyük engelde peşinde gelen Isaacs dan baskası değildir. 
Raccoon City'e gittiğinde başka başka suprizler de Alice beklemektedir. 

__😄söylemeyi çok istesemde spoilerin babası olacağından susuyorum).

Film tadında bir kitap okudum desem yeridir resmen. Her zaman söylemişimdir, tavsiye verirken iki kez düşünmek zorunda bırakmayan kitapları seviyorum diye 😄 işte bu kitapta kesinlikle onlardan...

ŞİDDETLE TAVSİYE EDERİM...


Unutmadan İnstagram da başlattığımız yarışmaya katılmak için ➡  TIKLAMANIZ yeterli 😉

Okumak İptiladır Müptelalara Selam Olsun